Slevy Čechy stále lákají. Roste popularita vlastních značek!
Zájem Čechů o zboží prodávané právě pod privátní značkou některého z obchodních řetězců v posledních několika málo letech opět stoupá. Podíl takových výrobků vlastních značek obchodníků dosáhl již na 18 %.
Tyto značky již nejsou delší dobu synonymem levného nekvalitního zboží, ale naopak se jedná spíše o produktové řady, kde jsou základní výrobky klasického složení, ale i ty, které se dají zařadit mezi velmi kvalitní exkluzivní produkty.
Proti západnímu trhu se náš trh vyznačuje tím, že je zde prodáváno, a to dlouhodobě zboží ve slevových akcích ve velkém procentu. Některé čtvrtletí dokonce ukazují na to, že se prodá více než 50 procent takového zboží. Proti evropskému průměru je to značně vysoký podíl. Evropský průměr činí totiž každoročně asi 30 procent takto prodaného zboží.
Nejvíce se prodávají pod privátními značkami mléka, oleje, smetany, papírové utěrky a toaletní papír. Na druhou stranu se prodá v takových značkách nejméně piva a sektu. Z drogerie pak parfémy, zubní pasty a deodoranty. Dá se říci, že tyto tři typy produktů se v Čechách prakticky vůbec neprodávají.
Na celkové prodeje mají vliv nejen ceny, ale také nadprůměrné teploty na jaře či v létě. Například na jaře 2018 se prodalo o osm procent více alkoholických nápojů. Největší růst tak zaznamenal v tomto období prodej piva, vodky, ochucená piva a samozřejmě nealkoholické nápoje. O dvacet procent v tomto období stouply tržby u zmrzlin a podobných výrobků.
I když zájem o privátní značky stoupá, stále se v celkovém objemu tržby z tohoto zboží pohybují kolem dvaceti procent. Obchodní řetězce ale stále do těchto typů výrobků investují, protože prostřednictvím takového přístupu budují věrnost svých zákazníků a zlepšují podvědomí o značce. Další výhodou tohoto kroku řetězců je, že odnaučují zákazníky právě od slevových akcí a nabízejí jim kvalitní produkty za rozumné ceny stále.